.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

محمدتقی مصباح یزدی، مجتهد، استاد فلسفه اسلامی، مفسر، بنیانگذار و مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و یکی از اساتید حوزهٔ علمیهٔ قم است.

صفحه اینستاگرام منتسب به آیت الله مصباح یزدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری دررابطه با انقلابی ماندن حوزه عنوان کرد: وقتی ایشان چندین مرتبه در سخنانشان در جمع روحانیت بر انقلابی ماندن حوزه، تأکید می کنند، باید بفهمیم آن چه برای ما مهم تر است، این قضیه است.

این صفحه نوشت:

"علامه مصباح یزدی:یکی از سنت های الهی این است که کسانی را که مظلوم واقع شده و به استضعاف کشیده شده اند و نمی توانند در جامعه قدرتی پیدا کنند و بر اساس روند عادی جامعه، می بایست نابود شوند، را خداوند متعال، بالا می برد و با قرار دادن امام برایشان، آن ها را از وارثین قرار می دهد. هیچ یک از شما دوران قبل از انقلاب و دیکتاتوری رضاخان را درک نکردید؛ چه استضعاف و تحقیری برای روحانیت بالاتر از این که لباس روحانیت، کالای قاچاق شمرده می شد؟ یعنی فقط چند نفری اجازه داشتند در هر شهری، ملبس به لباس روحانیت باشند. مدارس حوزوی تبدیل به انبارهای بازاریان شده بود و به کلی از روحانی خالی بود؛ حتی نه تنها در کتابفروشی ها، بلکه در کتابخانه ها نیز کتب دینی یافت نمی شد.

هر چند در آن دوره، حوزه مظلوم و مستضعف بود، اما برخی اشخاص یا گروه ها، به دلایلی استضعاف خاصی داشتند؛ برخی، هم مورد بی مهری دولت بودند و هم مورد بی مهری دیگران؛ به خصوص شخص امام (ره) در میان روحانیون مورد استضعاف مضاعف بود؛ به گونه ای که مجبور شد که دروس اخلاق و فلسفه خود را تعطیل کرده و فقط فقه و اصول بگوید. اما اراده خداوند، بر این بود که به دست همین فردی که مورد استضعاف مضاعف بود، بزرگترین قدرت های منطقه به زانو در بیایند.

 رقم خوردن این انقلاب، نمونه بارزی از مصداق آیه « و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین » است. اولین درس این است که از استضعاف و ظلم ها و بی مهری هایی که گاهی انجام می شود، نهراسیم. درس دوم ؛ کوتاهی نکردن در شناخت وظیفه و رعایت اهم و مهم دانست.

 فسادها در عالم فراوان است و حتی در بهترین حکومت ها در طول تاریخ هم فسادهایی وجود داشته است. حتی درزمان پیامبر (ص) نیز فساد وجود داشت؛ لذا نباید توقع داشت این عالم به گونه ای شود که هیچ فسادی در آن وجود نداشته باشد؛ ما باید ابتدا خودمان را اصلاح کنیم، ازضعف ها و کمبود امکانات نهراسیم و اولویت ها را مدنظر قرار دهیم.

 شناخت اولویت ها، خود امری تخصصی است ؛ الحمدلله رهبری داریم که می توانیم به شناخت وی اعتماد کنیم؛ ایشان مانند قطب نمایی است که جهت حرکت را مشخص می کند؛ لذا وقتی ایشان چندین مرتبه در سخنانشان در جمع روحانیت بر انقلابی ماندن حوزه، تأکید می کنند، باید بفهمیم آن چه برای ما مهم تر است، این قضیه است.25 آذر 95سخنرانی در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر."






:: برچسب‌ها: مصباح یزدی ، علامه مصباح یزدی ، فضای مجاز ی ، صفحه اینستاگرام مصباح یزدی ، پست جدید مصباح یزدی ، رهبر انقلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یاسین هاشمی
ت : جمعه 10 دی 1395
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی